http://kincses-lak.blogspot.hu/

2011. május 27., péntek

Így jártam a bambusszal....

Nagyon szépen elterveztem, hogy az ominózus garázsfalat egy bambuszsövénnyel takarom el. Hosszasan keresgéltem, hogy az ideális fajtát megtaláljam, és ki is választottam a kék kútbambuszt, vagy szökőkút bambuszt (fargesia nitinda). Méretre, igényekre pont megfelelőnek tűnt.
Végre eljutottunk egy nagyobb kertészetbe, ahol a weboldaluk szerint az ország legnagyobb bambuszkínálata van. Legalább 4 különböző alfajt sikerült megtalálnom a kínálatukban, persze a kék kútbambuszt nem! Azért remélem nem ez az ország legnagyobb kínálata bambuszból...!!!

De ha már így jártunk, nem tértünk haza üres kézzel. Vettünk zöldcsíkos aranyszárú (phyllostachys a. spectabilis), és törpebambuszt (pleioblastus pumilus).

zöldcsíkos aranyszárú
törpe bambusz



















Sokat nem tudtam az ültetésről, csak hogy eléggé megviseli a növényt, és kb. 3 év múlva lehet bambuszligetre számítani, miután az első évben csak gyökeret fejleszt. Ezért is gondoltam, hogy már most az építkezés alatt elrakom őket. Szépen szétosztottam a töveket, 7 szálat/csomót tudtam külön ültetni mindkét fajtából, 1-1 sorban. Jól belocsoltam, majd hetente kétszer locsoltam és locsoltam.
DE száradt! Először az aranyszárú dobálta el a leveleit, aztán a törpe is egyre sárgult. Azt hittem itt a vég, ez most nem sikerült.


Aztán megjelentek az új levelek és megindultak lentről a rügyek!!! Kétnaponta vagy 10 centit nő egy rügy, hihetetlen! Annyira örülök, hogy túlélték az ültetést és a mérsékelt öntözést, most már biztos vagyok benne, hogy gyönyörű bambuszligetem lesz, ha az első télen nem fagyasztom ki őket.....
mondjuk ilyen?!   

És ha már nagyon elszaporodik az állomány, ilyen cuki kis gömböket lehet alkotni belőle ide-oda a kertbe:
nem csak gyorsan nő, de télizöld is!
Köztetek van büszke bambuszliget tulajdonos?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése