http://kincses-lak.blogspot.hu/

2011. július 1., péntek

Nem férek a bőrömbe....

Akármerre járok, mindenhol begyűjtésre alkalmas növényeket keresek. Lecsippentek itt egy klematisz hajtást, ott egy futólonc szárat, és otthon gyorsan eldugom. Tisztára mint egy kleptomán. Csak én hajtatóföldbe dugom el, és várok nem éppen türelmesen, hogy megeredjenek a hajtások.
Ma éppen 3 hortenziahajtással tértem haza. Az utolsó óvodai napon nagy bátran az óvónéni elé álltam és kértem egy ollót és néhány hajtást az ovi hortenziabokráról. Mindkettőt megkaptam, és a kis 4 évesek osztatlan figyelme közepette becsörtettem a szépen gondozott kis díszkertbe, felzavarva a békésen napozgató lakókat, a két ékszerteknőst.
3 alkalmas hajtást zsákmányoltam, amit a Csodakert magazin utasításait pontosan követve az alábbiak szerint dugványoztam el.
1.
Szépen minden szükséges hozzávalót előkészítettem. Virágföld, homok, gyökereztető hormon, cserepek, zacsik, spárga és az írásos útmutató.

2.
Bekevertem az ültetőközeget: homok és virágföld keverékét, amihez komposzt híján néhány tápbogyót is adtam. A hajtásokat előírás szerint megkopasztottam, majd a szárukat gyökereztető hormonba mártottam.

3.
A földbe először pálcával lukat szúrtam, hogy a hormon ne jöjjön le azonnal a szárról, mikor eldugom. Biztos ami zicher, a lyukba is szórtam egy kis hormont....

4.
A dugványok körül kicsi összetömörítettem a földet és jól beöntöztem. Ilyen kis helyesek lettek.

5.
Már csak a bezacskózás volt hátra, amihez gyűjtöttem a diófáról elszáradt ágakat, hogy a zacskó ne tapadjon rá a növénykékre. A zacskózás a megfelelő páratartalom biztosítása miatt szükséges, de naponta szellőztetni kell a növényt!!!

6.

A becsomagolt dugványok várják, hogy világos, védett helyre kerüljenek, ahol nem éri őket tűző nap.
Nekem meg már csak röpke 6 hetet kell várnom napi locsolással és szellőztetéssel, hogy a dugványok begyökeresedjenek. Az írás szerint amint kinőtt három új levélpár, le kell csípni a hajtáscsúcsot.
Védett helyen való átteleltetés után, a következő őszön lehet kiültetni végleges helyére.

Már kinéztem egy másik gyönyörű hortenziabokrot is, holnap onnan is hozok dugványnak valót.....!

Ha valaki szintén kedvet kapott hortenziát szaporítani, innen ellesheti a fortélyokat.

2 megjegyzés:

  1. Hogy állnak a dugványok? Állják a sarat? Én is imádom a hortenziát. Tavaly kiástam egy részét a sajátomnak, hogy átültessem, de nem sikerült. Viszont amit Anyuhoz vittünk az enyémről, az megmaradt. :)

    VálaszTörlés
  2. A 3 dugvány további 6 testvérkével gyarapodott, szépen sorakoznak a cserepeikben. Köszönik jól vannak, és az időjárás is kegyes hozzájuk ezzel a párás, fülledt, felhős, időnként esős idővel.

    VálaszTörlés