http://kincses-lak.blogspot.hu/

2011. november 5., szombat

Egy álom kipipálva!

Az álom-listámon előkelő helyen szerepelt egy kínai vagy japán selyemparaván, festve vagy hímezve, mindegy. Persze legjobban az eredeti, antik darabok tetszettek, meg a külföldi lakberendezős újságokban a kúriákban, vagy méregdrága polgári otthonokban bemutatott darabok. Ilyenkor csak sóhajtoztam, hogy bárcsak-bárcsak.... (emlékeztek Coco Chanel paravános szalonjára? hahhhhh......)

Tulajdonképpen nem is tudom miért kezdtem el nézegetni az Ebay-en a paravánokat, de tény, hogy folyamatosan követem a kristálycsillárok, szecessziós ólomüvegablakok és bontott kandallók sorsát is, hát a paraván ebből a sorból igazán nem lógott ki:)))
Persze 9.000-18.000 euró kicsit sok nekünk egy antik darabért, de mit tegyek, ha nekem ezek tetszenek??? Ám csoda történt, és egyszer felkerült egy igen kopott, szakadtas, ám csodaszép hímzett selyemparaván. 1 eurós induló árral... Volt rajta minden, amitől megdobban a szívem: gémek, juharfa, krizantém!!!! Kézzel hímezve, több, mint 100 éve....
És igen, sikerült, 37 euróért a miénk lett!!!!!! Csakis azért történhetett meg, mert külföldön nagyon nehéz, és még annál is drágább felújíttatni, rendbe hozatni antik dolgokat. Nekem viszont volt tervem, és miután megérkezett a csomag, fel is vettem a kapcsolatot a helyi múzeum textilesével. Szerencsém volt, mert mint kiderült a hölgy nemzetközileg elismert textilrestaurátor, és 45.000,- Ft.-ért elvállalta a tényleg megviselt paraván felújítását.
A selyem és a hátlapként szolgáló textil között korabeli újságpapírból volt bélés készítve, amit a restaurálás után megkaptunk, hogy ki tudjuk deríteni a paraván pontos korát és származását. Ezzel sajnos még nem jutottunk sokra, úgyhogy szóljatok ha van keleti nyelvekben járatos ismerősötök!

A négy részből kettő egy tapétaajtóba lesz beleépítve, ami a nappaliból vezet át a dolgozóba. Mivel a nappalinak kevés falfelülete van, a dolgozó ajtaját mindenképp el szeretném rejteni, ez a paravánrészlet pedig tökéletesen alkalmas lesz rá. Természetesen egy átlátszó plexi fog a selyem elé kerülni, hogy védje a portól és sérüléstől. A másik két rész pedig a falra kerül selyemképként, szintén üveggel vagy plexivel védve a por ellen.
ez a kettő kerül a falra

a teljes egész, bár most nincs sorrendben:)

A gémek kerülnek az ajtóba

sajnos a képeim nem adják vissza, hogy milyen fantasztikusan aranyló színei vannak a juharnak, és a növények árnyalatai sem jönnek ki, amik az ezüstből az aranyba hajlanak, néhol egy-egy élénkebb pirosas színnel....

gyönyörűség....:D


Hát így teljesült be egy álom az én kis listámról:)))

2 megjegyzés:

  1. Azta, ezt a hatalmas mázlit!! Tényleg gyönyörű paraván, én is imádom őket, hátha egyszer nekem is dob egyet a sors:)

    VálaszTörlés
  2. :))) biztosan, csak résen kell lenni! :)

    VálaszTörlés