http://kincses-lak.blogspot.hu/

2011. június 7., kedd

Új szerelem: rózsák

a kedvenc...
Eddig nem érdekeltek. Szúrósak, snasszak, nem is mutatósak. Ok, az illatuk jó, de ennyi.
Eddig.
Mert úgy egy fél éve elkezdtek érdekelni a rózsák. Először belebotlottam egy kerti naplóba, (ahol most is gyönyörű képek vannak már) és  jutott eszembe, hogy a rózsák akár egészen különleges színfoltjai is lehetnek egy kertnek. Aztán persze a blogot olvasgatva kiderült, hogy bizony ezeket a szépséges töveket külföldön lehet leginkább beszerezni.
Viszont tavasszal elvetődve egy Oázis kertészetbe, magunkkal hoztuk a magazinjukat. És abban megpillantottam  A Gyönyörűséget, egy David Austin rózsát.



Shropshire Lad futó
klematisszal
Továbbá kiderült, hogy 30 fajtát forgalmaznak ennek a fantasztikus angol rózsanemesítőnek az alkotásai közül. Úgyhogy eldöntöttem, belevágok, és nekem is lesz szépséges rózsakertem!

Teszek a kerítés elé 2-3 tövet, hogy már ez fogadja az érkezőket, a kapubejáró fölé is futtatok, hátra, egy rózsafuttató ívre pedig klematisszal kerül majd párba szintén egy futó, hogy alatta üldögéve egy padon, beszippanthassuk majd az illatát, miközben a kertünkben gyönyörködünk. Ugye milyen idilli? De tényleg ilyen képek lebegnek a lelki szemeim előtt, ha ezekre a rózsákra gondolok.

Persze drágák, de évente egy tőbe nem halok bele. És az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Budai kertcentrum is tart a kínálatában Austin rózsákat. Csak azokat még nem mértem fel.
Felirat hozzáadása
Heritage
Ha valamelyikőtök tud még lelőhelyet, kérem írja meg!!!












Ugye, hogy nem lehet elmenni mellettük?!



Ti ellent tudnátok állni nekik?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése